Jedeme domů

Před odletem zpátky do Evropy nám zbývaly poslední dva dny, které jsme věnovali nákupům suvenýrů, prohlídce několika chrámů a Buddhů, kteří nám v seznamu ještě chyběli, a hlavně sbalení batohů na cestu zpět. Cesta na letiště se ovšem nesla ve velmi nervózním duchu, protože se náš řidič rozhodl nejet po dálnici, ale místními uličkami, které …

Kambodža – Siem Reap, Phnom Penh

První zastávkou na naší cestě po Kambodži byl Siem Reap, město nedaleko slavného komplexu chrámů Angkor Wat. Po celém dni cestování v minivanu a lokálním autobuse a vzhledem k blížící se bouřce jsme byli velmi rádi, že jsme si rezervovali ubytování v hostelu, jehož majitel pro nás poslal tuk-tuka. Autobus z hranic totiž provozuje nejspíš …

Thajsko 4 – Bangkok, Ayutthaya

Jako už tradičně nás noční bus dovezl do cílové stanice v nechutně brzkou hodinu. Tuším, že na bangkokském autobusovém nádraží Chatuchak asi neznají rčení o tom, že pět hodin je jenom jednou denně, a to večer.. Naštěstí místní MHD funguje od celkem časných hodin, a tak jsme se na hotel dostali poměrně snadno a rychle. …

Thajsko 3 – Chiang Mai

Přejezd trajektem do Thajska byl naprosto bezproblémový, včetně hraniční kontroly. Ovšem dostat se z přístavu na autobusové nádraží v Satunu, to je zážitek. Postupně se o nás pravděpodobně pohádalo asi pět různých řidičů miniautobusů, až nás nakonec jeden z nich posadil dovnitř, “přihodil” k nám dalších 5 cizinců a vyjeli jsme. Bláhová představa o prohlídce …

Malajsie 3 – znovu Kuala Lumpur, Langkawi

Poslední zastávka v Malajsii zahrnovala naposledy Kuala Lumpur a ostrov Langkawi. Přestože jsme v KL rozhodně nebyli poprvé, nacházeli jsme stále nová a nová místa, kde jsme se mohli dobře najíst. Tentokráte jsme se vydali na Jalan Alor, jednu z nejznámějších ulic s desítkami stánků a různých pochutin, typických pro malajskou kuchyni. Je fakt, že …

Singapur

V neděli ráno jsme se vydali na autobusovou zastávku, abychom se vydali do další země našeho výletu, Singapuru. Jeli jsme spolu se Zuzkou a jejími rodiči, kteří se přijeli podívat do asijských krajů a zároveň jí taky odlehčit bágly na cestu domů. Vzhledem k tomu, že Singapurci mají nulovou toleranci na dovoz alkoholu z Malajsie …

Malajsie 2 – Perhentian Islands, Putrajaya

Po příletu z Hong Kongu jsme se opět ubytovali v čínské čtvrti Kuala Lumpur, kde jsme strávili pár dní zejména “úřadováním a papírováním” a chozením po blízkém okolí. Teprve až v pondělí jsme se nočním autobusem vydali na Perhentian Islands – ostrovy na severovýchodním pobřeží kontinentální Malajsie, kde podle informací a cestopisů měl být “svatý …

Hong Kong 2 – Victoria Island

Před cestou na letiště před letem z Taiwanu jsme skoro nespali, takže první den jsme se akorát dospávali a chystali na večerní párty u jednoho z kamarádů. Rozhodli jsme se vzít část zásob slivovice a nechat místní ochutnat náš skvělý nápoj, ale že jich polovinu zvládneme během večera opít z několika malých panáků, to jsme …

Taiwan – Taipei, Kaohsiung

Výlet na Taiwan byl narozdíl od Hong Kongu dost neplánovaný. Vlastně jsme se pro něj rozhodli někde na Bali, spočítali jsme si totiž, že víza do Vietnamu by nás jednak stála dost peněz a jednak bychom na ně někde museli čekat. Tak jsme škrtli celý Vietnam (prý je stejně lepší tam strávit víc než dva …