Zkouškové

Už je to nějaký ten pátek, co mi skončilo zkouškové, ale bylo by vhodné se o něm zmínit. Přeci jenom to vypadalo jinak než v ČR. Všechny 4 zkoušky byly ústní, toho jsem se trošku obávala, jednak na bakaláři jsem měla minimum ústních zkoušek (vybavuju si jen 3 státnice) a taky jsem se zatím nikdy neučila nic v angličtině (teorie apod.).

První zkoušku jsem měla 2 dny po příjezdu z Vánočních prázdnin, a protože ještě před prázdninami jsme měli s učitelem opáčku a diskuzi, tak jsem na to byla relativně připravená. Jen jsem se doučila ty části, ve kterých jsem si nebyla jistá. Tenhle předmět mě hodně bavil, takže nebyl až takový problém se na zkoušku učit 🙂 Věděla jsem, že se musím naučit vše, protože zkouška pokrývala celý semestr. Měli jsme mluvit o všem. Byla jsem hodně nervózní, ale spíš tím, že to byla první zkouška. I když, když vyšel první člověk s výsledkem za E (3) tak jsem trošku znervózněla. Přímo zkouška byla, ale pohodová, tak jak zatím vždy, učitelé byli v klidu, nepovyšovali se, neměli potřebu dát mi něco „sežrat” nebo si mě vychutnat. Byl to dialog a diskuze, kde jsem teoriemi podkládala své názory. Jediné co mi bylo vytknuto, že jsem nebyla iniciativní. Místo, abych po zodpovězení vylosované otázky sama určila směr své zkoušky, čekala jsem, na co dál se mě zkoušející zeptá. Prví A (1) spolu s 10 kredity v kapse.

Druhá zkouška následovala za 2 dny, to už jsem měla pocit, že jde do tuhého. Sice to byl předmět jen za 5 kreditů, ale obsahově jsem měla pocit, že by si zasloužil alespoň 10. Na druhou stranu jsem věděla, že na rozdíl od první zkoušky mám 20 min na přípravu a můžu si vzít všechny svoje materiály na tu přípravu a vím, že si vylosuju jen jedno téma z 15. Měla jsem celkem štěstí na otázku, na přípravě jsem si jen sepsala body, které jsem věděla. Takže tato část byla ok, pak ale došlo na jeden odborný článek a jeho interpretaci a ten jsem jaksi moc nečetla. Při čekání na výslednou známku jsem měla pocit, že to nemám šanci udělat nebo jen těsně a velmi mě překvapilo, že jsem dostala za C (2). Vyučující to komentoval se slovy, že bylo vidět, že jsem věděla, o čem mluvím atd. Jen do té hloubky už jsem to moc neměla probádané. Musím říct, že se ale při zkoušce snažil dovést nás na správnou odpověď, jinak interpretovat otázku atd. Taky byl velmi vstřícní a přátelský, jsme si rovni, jdeme si popovídat na určité téma.

Třetí zkoušku jsem měla až skoro za 14 dnů a protože bych se mohla nudit 🙂 tak jsem jela na týden do ČR prezentovat Dream Foundation. 🙂

Po návratu jsem měla pořád ještě 4 dny na přípravu na třetí zkoušku, tentokrát za 10 kreditů a z té jsem měla dost obavu. Neměli jsme, žádný čas na přípravu a musela jsem umět vše, protože jsme prošli tématy za celý semestr. Den před zkouškou už můj mozek nefungoval, asi jsem to s tou přípravou trochu přehnala. V den zkoušky nervozita narostla, jednak jsem měla trošku pocit, že naše profesorka nemá typický dánský přístup rovného dialogu a taky jako druhý přísedící byl vyučující z Aarhus University, která je jedna z nejlepších v Dánsku. Tady ta zkouška byla hodně o diskuzi a o tom, že si za svým názorem stojím, jsem schopna propojit jednotlivé teorie apod. Zkouška trvala 30 minut, a vylezla jsem z ní celkem vyždímaná, ale dostala jsem za A (1) s jedinou výtkou, že nejsem iniciativní  😀 a proto dostávám stupidní otázky, na které není odpověď, ale musím na ně odpovědět, abych nevypadala blbě 🙂 (u oné otázky jsem mlčela několik minut a snažila se kreativně odpovědět).

Poslední zkouška byla za 5 kreditů, na 20 min bez přípravy. Už se mi docela nechtělo učit, hlavně tenhle předmět byl hodně praktický, kdy jsme organizovali kreativní kemp. Předem jsme museli napsat dvě seminárky, teoretickou část ve skupině, ve které uvedeme na základě, jakých teorií jsme zorganizovali ten kemp, a druhá byla reflexe toho co nám ten předmět dal. Před Vánocemi jsme obě části poslali na kontrolu. Teoretická část nám byla schválená jako vyhovující a u mé osobní mi bylo dvakrát vytknuto, že je velmi deskriptivní a nepopisuju své emoce. No a u zkoušky mi bylo řečeno, že teoretická část je hrozná a s těží jsme s ní prošli (tzn. za E (3)) a má osobní je úžasná 😀 tak se mi chtělo smát. Moje ústní část zkoušky taky dopadla dobře, ale kvůli špatné teoretické části jsem dostala za C (2), protože se to průměruje.

Nakonec to dopadlo tedy dobře, měla jsem A, C, A, C (1, 2, 1, 2). V dánském známkování to bylo 12, 7, 12, 7. Zjistila jsem, že ústní zkoušky nejsou tak zlé, pokud jste na ně připravení, a znáte i protiargumenty a teorie, které vyvrací teorie nebo s nimi nesouhlasí. Zjistila jsem taky, že mi moje teoretické bakalářské studium něco přineslo. Není mi divné, že na magisterském studiu po mě chtějí jen teorie a pak až někde jako poslední bod praktickou aplikaci. Lidi co přišli z praktických škol (business academies) měli problém, že oni jsou zvyklí nejdřív to prakticky aplikovat na příkladech a pak někde je ta teorie, ale na této škole jim to bohužel vyneslo horší známky, než mě. Ještě jedna poznámka, tady když se zkouší tak máte vždy 2 zkoušející, aby byla zaručená objektivita. První člověk je váš učitel a ten druhý je buď internal censor (někdo z vaší školy) a nebo external censor (někdo z jiné dánské školy).

Teď jsem v půlce druhého semestru, mám celkem 5 předmětů a jen 2 mají ústní zkoušku. Zbytek jsou seminárky. Tak jsem na to zvědavá, uvědomila jsem si tu totiž, že mluvení a ústní zkoušení je pro mě jednodušší než písemný projev.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *